Punkt informacyjno-konsultacyjny
“W sam Punkt”! Nowy punkt informacyjno - konsultacyjny na mapie Pomorza!
Dla osób z Pomorza, które doświadczają kryzysu, choroby psychicznej, dla ich rodzin i bliskich dyżurujemy pod specjalnym telefonem przy Stowarzyszeniu Na Drodze Ekspresji.
Ustecka Karta Mieszkańca zamiast Karty Usteckiego Seniora
Z dniem 31.05.2021 r upłynął termin ważności Karty Usteckiego Seniora. Do korzystania ze zniżek oraz ulg uprawnia „Ustecka Karta Mieszkańca”. Aby uzyskać Kartę Mieszkańca należy okazać do wglądu:
1) pierwszą stronę zeznania PIT za rok poprzedni, poświadczoną przez Urząd Skarbowy:
Zostało tak niewiele aby spełniło się marzenie Sylwii
Składamy serdeczne podziękowania wszystkim ustczanom i ustczankom, przyjaciołom, osobom prywatnym oraz instytucjom i przedsiębiorcom za dotychczasowe wsparcie finansowe i tak wiele słów otuchy i wsparcia udzielonego naszej Sylwii. Spotkaliśmy się z ogromną życzliwością i pomocą wielu ludzi dobrej woli.
Dziękujemy za bezinteresowną pomoc, otwarte serce i życzliwość, którą od Państwa otrzymaliśmy. Jesteśmy niezmiernie wdzięczni za każdy dar serca, który uświadamia nam, że my pracownicy MOPS w Ustce wraz z Sylwią mamy wielu Przyjaciół, na których możemy liczyć.
Mistrz samodzielności
W ramach programu „Nie jesteś sam II” w okresie 16.02.2021r.-20.04.2021r. odbyły się warsztaty „Mistrz samodzielności”, przeznaczone dla mieszkańców mieszkania treningowego w Ustce.
Odbiorcami warsztatów były 3 osoby, które w przeszłości znajdowały się w kryzysie bezdomności i niosą ze sobą bagaż doświadczeń, trudne przeżycia z dzieciństwa, uzależnienia, utratę członków rodziny. Bezdomność, strata mieszkania wpłynęła na utratę poczucia bezpieczeństwa i poczucia własnej wartości. Każda z osób charakteryzuje się innym temperamentem oraz indywidualnymi cechami.
Samotny nie znaczy słaby
W ramach programu „Nie jesteś sam II” dnia 29 maja 2021r. o godzinie 10.30 w Kinie Delfin w Ustce odbyło się spotkanie dla rodziców samotnie wychowujących dzieci pod nazwą „ Samotny nie znaczy słaby”.
Celem spotkania była integracja i wzmocnienie rodziców, którzy samodzielnie mierzą się z codziennymi trudnościami i wyzwaniami w wychowaniu swoich dzieci. Podczas spotkania pracownicy MOPS przekazali informacje dotyczące realizowanych projektów, programów oraz świadczeń z których mogliby skorzystać.
W jaki sposób można zweryfikować tożsamość rachmistrza
Poprzez specjalnie przygotowaną aplikację dostępną na stronie https://rachmistrz.stat.gov.pl/
Poprzez kontakt z infolinią spisową numerem 22 279 99 99, wybierz 1 – Narodowy Spis Powszechny Ludności i Mieszkań, a następnie 2 – weryfikacja tożsamości rachmistrzaAby spisać się bezpiecznie należy pamiętać, że:
Rachmistrzowie będą dzwonić z numeru 22 828 88 88 i aż do odwołania nie będą odwiedzać respondentów w domach;
Rachmistrz spisowy ma oficjalny identyfikator wydany przez Wojewódzkie Biuro Spisowe zawierający imię i nazwisko, numer, godło, informację o przetwarzaniu danych osobowych;
Rachmistrz nie zapyta o zarobki, oszczędności, cenne przedmioty w domu, numer konta, PIN do karty czy dane logowania do bankowości internetowej.
Strona 30 z 37